panelco

panelco

panelco

panelco

موزه

برای کسانی که به تاریخ کشورها علاقه دارند هیچ­ جا جذاب‌­تر از موزه نیست. مهم نیست ساکن تهران باشیم یا مسافر،‌ اگر می‌خواهیم از گذشته سر در بیاوریم باید از یکی از موزه‌­ها شروع کنیم.


من از کاخ نیاوران تهران شروع کردم،‌ کاخی در شمال تهران و محله خوش و آب و هوا و کوهستانی نیاوران. خاندان سلطنتی پهلوی در سالهای آخر سلطنت بر ایران در همین کاخ و در میان باغ آن اقامت داشتند.

کاخ نیاوران کجاست 

ادامه مطلب ...

چگونه فطریه و کفاره خود را به دست نیازمندان واقعی برسانیم؟

پایان یافتن ماه مبارک رمضان برای بندگان متدینی که خالصانه و عاشقانه، در این ماه مبارک روزه گرفته‌اند، در بردارنده حس شادی و رضایت و سربلند بیرون آمدن از آزمون الهی و سر سفره میهمانی خداوند نشستن است.  
 
ادامه مطلب ...

اندرون کاخ گلستان یا عمارت فرح آباد


اندرون یا عمارت فرح آباد

کاخ گلستان ازسمت شمال بوسیله چند در و دالان باریک با حرم خانه که اندرون و فرح آباد نیز نامیده میشد ارتباط داشت. پیش از سلطنت ناصرالدین شاه عمارت اندرون همان ساختمانها و اتاق ها و تالارهای دوران فتحعلی شاه بود و بقول مرحوم معیرالممالک این قسمت از بیوتات سلطنتی گر چه دارای وسعت زیادی نبود ولی طرز ساختمان خوشی داشت .  ادامه مطلب ...

عملکرد اجرایی مغز


مغز انسان شامل مجموعه ای از توانایی های شناختی زیادی همچون حافظه، استدلال،  تمرکز، تصور، خلاقیت و شهود است. 

 هنگامی که هر کدام از آنها بهبود بخشیده می شود بقیه عملکرد ها نیز شامل تاثیر می شوند تاثیر گذار ترین این توانایی ها تمرکز نام دارد که دارای اهمیت زیادی می باشد زیرا به یک دلیل مهم، یک سر و گردن بالاتر از بقیه قرار دارد. اما تمرکز چیست که تا این حد می تواند زندگی انسان را تحت تاثیر خود قرار دهد. می توان اصلی ترین عضله مغر انسان را تمرکز دانست    ادامه مطلب ...

بنای تکیه دولت

تکیه دولت، با فرمان ناصرالدین شاه در سال 1284 هجری قمری (البته در مورد تاریخ دقیق ساخت تکیه دولت، نقل قول های متفاوتی وجود دارد) و مباشرت دوستعلی خان معیرالممالک (سرپرست ضرابخانه)، طی مدت حدود 5 سال (90 – 1284 هجری قمری) با صرف هزینه ای بالغ بر سیصدهزار تومان بنا گردید. در زمان احداث تکیه دولت، در تهران حدود 40 تا 45 باب تکیه وجود داشت که باگذشت زمان بر شمار آنها افزوده شد و به 70 تا 80 تکیه رسید.

  ادامه مطلب ...